آب بندی نمای ساختمان

واترپروف و آب بندی نمای ساختمان

واترپروف و آب بندی نمای ساختمان پس از ساخت و ساز و تکمیل هر ساختمانی باید انجام بگیرد. چشم پوشی کردن از این مرحله یا انجام آن به صورت غیر اصولی و سرسری شما را به دردسر انداخته و بعدها هزینه های بیشتری را به شما تحمیل می نماید. آب بندی نکردن نمای ساختمان باعث می شود رطوبت و هوای گرم و سرد به داخل ساختمان نفوذ کرده و آرامش اعضای خانواده را به هم بزند. همچنین اگر ساختمان شما آب بندی نشده باشد، مصرف سوخت شما تا بیست و پنج درصد افزایش می یابد. اگر نمای ساختمان رطوبت را به داخل منتقل نماید، دیوارهای داخلی نم دار شده و پس از مدتی رنگ دیوار و وسایلی که به دیوار تکیه دارد نیز خراب می شود. با آب بندی نمای ساختمان به صورت اصولی می توانید از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان و هدر رفتن انرژی جلوگیری نمایید.

واترپروف و آب بندی نمای ساختمان

نفوذ رطوبت به داخل خانه ها و خراب شدن دیوار و تغییر رنگ دیوارها از مشکلاتی است که بیشتر خانواده ها با آن درگیر هستند. عایق نبودن نمای ساختمان ها علاوه بر نفوذ رطوبت باعث عبور هوا و هدر رفتن انرژی نیز می شود. نفوذ رطوبت به داخل ساختمان باعث طبله کردن گچ، خراب شدن رنگ دیوار یا کاغذ دیواری ها و آسیب دیدن تابلوها و کمدها می شود. برای درست کردن دیوار آسیب دیده مجبور به کنده کاری و ترمیم می شوید. اما مشکل شما در اینجا حل نشده و با بارندگی های بعدی و نفوذ دوباره رطوبت، همان وضع قبلی تکرار می شود و علاوه بر بر هم زدن آسایش شما هزینه های زیادی را به شما تحمیل می کند. راه حل مشکل شما آب بندی نمای ساختمان می باشد. روش های زیادی برای عایق کاری و آب بندی نمای ساختمان وجود دارد. واترپروف نما به صورت عمقی نفوذ کرده و تمامی سوراخ ها و درزهای احتمالی دیوار را پر می کند. با عایق بندی و آب بندی نمای ساختمان با کم ترین هزینه از مشکلات ناشی از نفوذ رطوبت و هدر رفتن انرژی رهایی می یابید.

آب بندی نمای ساختمانواترپروف نما روی چه سطح هایی قابل استفاده می باشد؟

مهم نیست نمای ساختمان شما از چه مصالحی تشکیل شده باشد. نمای ساختمان شما از هر مصالحی ساخته شده باشد می توانید با واترپروف نما آن را آب بندی نمایید. واترپروف یا محافظ نما روی تمامی سطوح و مصالح به کار رفته برای نما مانند بتنی، گرانیت، آجری، سنگ های مصنوعی و … قابل اجرا می باشد. ویژگی مهم واترپروف نما این است که ضمن آب بندی نمای ساختمان، هیچ گونه براقیت یا پوششی روی نمای ساختمان ایجاد نمی کند. این ماده تا ۳ سانتی متر به درون سطح نفوذ کرده و تمامی درزهای سطحی را پر می نماید. واترپروف نما را می توان روی تمامی مصالح ساختمانی جدید و قدیم استفاده کرد و نمای ساختمان را در برابر نفوذ رطوبت و هوازدگی محافظت کرد. همچنین این ماده از شوره زدن، رشد کپک و قارچ و … بر روی نمای ساختمان جلوگیری می نماید.

آب بندی نمای ساختماناهمیت واترپروف و آب بندی نمای ساختمان

آب بندی نمای ساختمان امری مهم بوده و به هیچ وجه نباید پشت گوش انداخته شود. اگر نمای ساختمان را آب بندی نکنید، صدمات جدی به ساختمان شما وارد می شود و بعدها مجبور خواهید شد علاوه بر آب بندی کردن نما، کلی هزینه نیز بابت تعمیر و ترمیم دیوارها بپردازید. ساختمانی که آب بندی نشده باشد، در برابر بورانی با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت در زمان ۶ ساعت می تواند در هر متر مربع ۱۰ لیتر آب جذب نماید و اگر جنس ساختمان از بتن باشد مقدار جذب آب به دو برابر می رسد. قسمتی از این آب جذب شده توسط نمای ساختمان به داخل خانه نفوذ کرده و به دیوارهای خانه آسیب خواهد زد. با آب بندی نمای ساختمان از نفوذ  آب و رد و بدل شدن انرژی جلوگیری خواهید کرد.

آب بندی نمای ساختمانخواص و مزایای استفاده از واترپروف نما

آب بندی نمای ساختمان مانع نفوذ آب و رطوبت به داخل دیوارها و ساختمان می شود.

واترپروف نما مقاومت بالایی در برابر گازهای جوی داشته و از نفوذ گرما و سرما جلوگیری می کند.

واترپروف و محافظ نما در برابر نور خورشید مقاومت بالایی داشته و از تغییر رنگ نما نیز جلوگیری می کند.

واترپروف نما در برابر موادنمکی و ذوب و انجماد بسیار مقاوم می باشد.

آب بندی و عایق نمای ساختمان مانع تنفس بتن نمی شود و طول عمری به اندازه نمای ساختمان دارد.

سطوح آب بندی شده ضد گرد و غبار بوده و قابل شستشو می باشند.

واترپروف نمای ساختمان مانع شوره زدگی نما می شود.

آب بندی نمای ساختمانچسب های مورد استفاده در آب بندی نما

چسب پلی اورتان از چسب هایی می باشد که برای عایق کردن نما  به کار می رود و مقاومت بالایی در مقابل نفوذ آب و نم دارد. این چسب دارای قابلیت رنگ خوری و سمباده پذیری بسیار خوبی می باشد.

چسب سیلیکون برای چسباندن شیشه استفاده می شود و برای چسباندن کاشی، سرامیک و آلومینیوم نیز کاربرد دارد.

برای پر کردن درزهای در و پنجره، چهارچوب و ترک دیوارهای گچی از چسب اکریلیک برای آب بندی استفاده می شود. چسب اکریلیک در سطوح شیشه ای، چوبی و فلزی نیز به کار می رود.

چسب های اکریلیک که برای آب بندی نمای ساختمان استفاده می شوند بدون بو بوده و سریع خشک می شوند. این چسب ها انعطاف پذیری بالایی دارند و مقاومت بالایی در برابر اشعه یو وی خورشید دارند.

انجام آب بندی نمای ساختمان مسئله ای مهم است که باید با حوصله و دقت بالایی انجام شود تا به درستی و بدون نقص انجام بگیرد.

آب بندی نمای ساختمانموارد ایمنی استفاده از آب بندی نما

مواد استفاده شده در آب بندی نمای ساختمان ضرری برای سلامتی و محیط زیست ندارد. واترپروف نما را دور از دسترس کودکان نگه دارید زیرا ممکن است آن را ببلعند. هنگام انجام آب بندی و استفاده از واترپروف از عینک محافظ و ماسک استفاده نمایید. در صورت برخورد آب بند با پوست یا چشم باید سریع آن را با آب سرد شستشو دهید. واترپروف و محافظ نمایی که پایه حلال داشته باشد تا قبل از خشک شدن دارای قابلیت اشتعال می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *