اصول کنترل کیفی سازه های بتنی

کنترل کیفی بتن یکی از مهمترین قسمت ها در ساخت و سازها می باشد و باید حتی المقدور از تضمین کنترل کیفی بتن در ساخت و سازها اطمینان حاصل کنیم.
یکی از مهم‌ترین مواردی که در تولید بتن امروزه بیشتر موردبررسی قرار می‌گیرد، چگونگی کنترل کیفی بتن  خواهد بود. در یک مجموعه بزرگ با توجه به قواعد و قوانین حاکم بر اجرای آن مجموعه، همه بتن‌ها نمی‌توانند مورد آزمایش قرارگرفته و از چگونگی کنترل کیفی بتن  ارائه‌شده اطمینان حاصل شود.
امروزه در جوامع شهری و صنعتی و حتی در زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی، یکی از مهم‌ترین مباحث چگونگی آزمایش کنترل کیفی بتن  ارائه‌شده، برای کیفیت بالاتر ساخت و سازهای خدماتی و شهری خواهد بود.
در رابطه با چگونگی تأمین بتن باکیفیت ،شما می‌تواند از شرکت بتن پژوهان ایرانیان برای تعیین شاخص‌های دقیق کنترل کیفی بتن  و رعایت شاخص‌های مناسب در تعیین کیفیت بتن مشورت بگیرید و بتن باکیفیت را که دارای کنترل کیفی بتن  مناسب و تضمین شده است ،برای کارهای زیرساختی خود تهیه بفرمایید.

مفهوم ((QC یا کنترل کیفی بتن

 در رابطه با بررسی مفهومی چگونگی کنترل کیفی بتن  ارائه‌شده، توسط شرکت‌های خدماتی گوناگون باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که، بیشتر مواردی که به بخش کنترل کیفی بتن  ارائه‌شده توسط شرکت‌های خدماتی گوناگون مرتبط می باشد.بیشتر در قالب یک سری آئین‌نامه‌ها و قوانین و استاندارهای وضع‌شده می باشد که ،برای تعیین میزان شاخص کیفیت بتن ارائه‌شده و تضمین کنترل کیفی بتن  مد نظر خواهد بود.

برای این‌که قوانین تضمین کیفیت بتن برای کنترل کیفی بتن  ارائه‌شده توسط شرکت ارائه‌کننده به‌خوبی رعایت شود، این امر نیازمند نظارت شرکت‌های نظارتی (مشاوره‌ای) و عاملان سازنده و خدماتی مانند پیمانکاران خواهد بود.

برای تضمین کیفیت بتن ارائه‌شده شما می‌توانید از خدمات شرکت بتن پژوهان ایرانیان، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مطرح درزمینهٔ مطرح‌شده درزمینهٔ خدمات ارائه‌شده درزمینهٔ انواع افزودنی‌های موردنیاز برای بتن و افزایش کنترل کیفی بتن  و مواد شیمیایی، مانند فوق روان کننده‌های پلیکربوسیلاتی و انواع ژل‌های میکروسیلیس می باشد، بهره مند شوید .

نکات مهم در کنترل کیفی بتن

درزمینهٔ کنترل کیفت بتن در دو زمینه کنترل کیفت بتن تازه و کنترل کیفی بتن سخت شده و محکم شده نمی‌توان به‌سادگی اظهارنظر واقعی داشته باشیم. چراکه این امر نیازمند آزمایش‌های متعدد درزمینهٔ چگونگی کنترل کیفی بتن  خواهد بود.

در مهم‌ترین قسمت در رابطه با تضمین کنترل کیفت بتن  باید به این نکته توجه داشته باشیم که روش‌های تولید بتن، اجزای موردنیاز در ساخت بتن، روش حمل و نگه‌داری بتن ازجمله ،مهمترین عناصری می باشند که در چگونگی میزان کنترل کیفی بتن تأثیرگذار خواهد بود. این نوع کنترل کیفیت بتن برای بتن‌های در حال ساخت و یا بتن‌هایی که در ساخت‌وساز مورداستفاده قرار می‌گیرد نیز تأثیرگذار خواهد بود.

مراحل تعیین کنترل کیفت بتن

درزمینهٔ بررسی کنترل کیفت بتن  باید سه مرحله‌ای که برای این عمل موردنیاز خواهد بود را در نظر داشته باشید:

۱-روش کنترل کیفی بتن  خمیری شکل (بتن تازه)

۲-روش کنترل کیفی بتن  سخت شده با استفاده از قالب‌هایی که از آن تهیه می‌شود

۳-روش کنترل کیفی بتن  که به‌صورت سخت شده درون قطعه موردنظر قرار دارد

 بررسی کنترل کیفت بتن در ساخت‌وساز

در بررسی کنترل کیفی بتن باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که، در شرایط آزمایشگاهی معمولاً بیشتر بتن سخت شده یا همان بتن مرحله آخر را ازنظر استقامت و کیفیت مورد آزمایش قرار می‌دهند، تا از تضمین کیفیت بتن مدنظر در سازه‌های بتنی کاملاً مطمئن شوند.

در معمول‌ترین روش برای این‌که بتوانند چگونگی بررسی و تضمین کیفیت بتن مدنظر ارائه‌شده را موردبررسی قرار دهند، می‌توانند از روش مغزه گیری از بتن و چگونگی تعین میزان فشار قابل‌تحمل توسط بتن مدنظر، میزان مقاومت و تضمین کنترل کیفی بتن را تعیین کنند.

علاوه بر روش‌های کنترلی ذکرشده ،برای کنترل کیفیت بتن می‌توان از روش‌های کنترلی دیگری برای تضمین کنترل کیفیت بتن ارائه‌شده استفاده کرد.ولی این روش‌ها بیشتر غیرمعمول بوده و در سازه‌های جدید کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کنترل کیفی قطعه بتنی یا سازه بتنی

با توجه به میزان اهمیت سازه بتنی و تضمین میزان استحکام این سازه در زیرساخت‌های زیر بنایی، باید توجه داشته باشیم که، این آزمایش‌ها باید توسط افراد متخصص و در آزمایشگاههای مربوطه توسط شرکت‌های متخصص در این زمینه صورت پذیرد و با حدس و گمان و مشاهده به تنهایی نمی‌توانیم میزان کیفیت یک سازه بتنی  را مشخص کنیم.

در حقیقت تضمین کیفیت کنترل بتن درچند مرحله صورت می‌پذیرد، اولین مرحله‌ی این فرآیند مرحله‌ای می باشد که در آن باید از بتن موردنظر عملیات نمونه‌گیری صورت بپذیرد. پس‌ازآن در مرحله دوم آماده‌سازی و آزمایش نمونه بتنی در شرایط آزمایشگاهی صورت می‌پذیرد و میزان کیفیت بتن بنا بر مشخصات فنی ارائه‌شده مدنظر و استانداردهای پایه مشخص خواهد شد و تعیین می‌شود که بتن مدنظر دارای چه میزان استحکام مناسبی برای ساخت‌وساز می باشد.

اگر شما هم برای سازه خود نیازمند می باشید تا از سازه‌های بتنی که دارای تضمین کنترل کیفیت بتن مناسب می باشند استفاده کنید.می‌توانید از شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات در این زمینه بهره‌مند شوید و از میزان کنترل کیفیت بتن مد نظر درساخت‌وساز مطمئن ساختمان یا زیرساخت مدنظر خود باکیفیت و استحکام بالا مطمئن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *