بتن سبک اتوکلاو شده

تفاوت بتن هوادار و بتن سبک اتوکلاو شده

امروزه نقش بتن در ساخت و سازهای ساختمانی بسیار افزایش یافته است که این موضوع را می توان در انواع ساخت و سازها موجود در کشور و کل جهان مشاهده نمود. از مهم ترین انواع بتن می توان به بتن سبک اتوکلاو شده و بتن سبک هوادار اشاره کرد که هر کدام از این بتن ها با داشتن ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خود توانسته است یکی از بهترین و مقاوم ترین مصالح ساختمانی به شمار بیاید و در پروژه های بسیار زیادی از این محصول استفاده شود.

بتن سبک هوادار

بتن از مهم ترین مصالح ساختمانی می باشد که از زمان های بسیار دور مورد استفاده در ساخت و سازه ها واقع می شده است. توجه داشته باشید که بتن ها دارای انواع بسیار متنوع و مختلفی می باشد؛ که از جمله آنها می توان به بتن سبک هوادار و بتن سبک اتوکلاو شده اشاره کرد.

بتن سبک هوادار که در اصطلاح به آن بتن کف دار نیز گفته می شود به دلیل داشتن وزن بسیار سبک به این نام شناخته می شود این بتن بیست درصد از ساختار خود را با هوای موجود در هوا پر می کند؛ و ماده اصلی آن سیمان می باشد بتن های سبک هوادار طی سال های گذشته نسبت به دیگر بتن ها پیشرفت فوق العاده ای داشته است و در حال حاضر از این بتن ها در سازه های ساختمانی و پیش سازه ها استفاده بسیاری می شود. مواردی که از بتن سبک هوادار استفاده می شود می توان به تونل ها، پل ها، ساختمان های چند طبقه و غیره اشاره کرد. در تولید بتن های سبک هوادار از دانه هایی مانند سنگ پا، پوکه معدنی، بتن های گازی و رس شکفته استفاده می شود که هر کدام از این مواد دارای معایب و مزایایی هستند که افراد می توانند با توجه به مکان مورد استفاده خود یکی از این انواع را تهیه و مورد استفاده قرار دهند. بتن های سبک هوادار در مقابل رطوبت هوا، آتش سوزی، شرایط محیطی و زلزله بسیار مقاوم می باشند که این خصوصیت از مهم ترین ویژگی های آن است در ادامه مقاله در مورد خصوصیات بتن سبک هوادار، بتن سبک اتوکلاو شده و تفاوت بتن سبک هوادار و بتن سبک اتوکلاو شده توضیحاتی را برای دوستان ارائه داده ایم.

بتن سبک اتوکلاو شدهخصوصیات بتن سبک

از مهم ترین خصوصیات بتن سبک هوادار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–          صرفه جویی در مصرف انرژی: به دلیل داشتن حالت عایقی هزینه های قابل توجهی را کاهش می دهد.

–          کاهش بار مرده ساختمان: این ویژگی بتن سبک سبب کاهش فونداسیون و همچنین کاهش هزینه اسکلت بندی شده و در برابر زلزله مقاوم خواهد بود.

–          عایق گرما، سرما و صدا: این بتن به دلیل متخلخل بودن مناسب ترین عایق گرما و سرما بوده و مانع از اتلاف انرژی خواهد شد.

–          مقاوم در مقابل یخ زدگی: عدم نفوذ پذیری رطوبت در این نوع بتن باعث عدم یخ زدگی شده و در نتیجه طول عمر بیشتری را خواهد داشت که این نوع بتن برای مناطق سردسیر بسیار مناسب است.

–          مقاوم در برابر آتش: این بتن می تواند گرمایی در حدود ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل کرده و مقاومت فوق العاده ای از خود در برابر آتش نشان دهد.

بتن سبک اتوکلاو شدهبتن سبک اتوکلاو شده

نوع دیگری از بتن ها، بتن سبک اتوکلاو شده می باشد که این بتن با توجه به داشتن مشخصات فوق العاده نسبت به سایر بتن ها از برتری بالایی برخوردار است. استفاده از این نوع بتن به طور گسترده در دنیا افزایش یافته است همچنین در ایران نیز با انواع نام های مختلف شناخته می شود. این بتن در سال ۱۹۲۴ توسط آقای آرشیتکت سوئدی کشف و به کل جهان معرفی شد. در طی سال های نیز با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری تغییرات بسیار زیادی بر روی ترکیبات این بتن انجام شد تا که به شکل امروزی خود در آمد. از مهم ترین مواد اولیه ای که در تهیه این نوع بتن استفاده می شود می توان به بتن سیلیس اشاره کرد که با دوغاب سیمان و آهک مخلوط شده و شکل نهایی خود را به دست می آورد. تولیدات بتن سبک اتوکلاو شده در داخل کشور بسیار بیشتر شده است چرا که این مواد اولیه تهیه بتن سبک اتوکلاو شده به شکل فراوان در کشور ما موجود می باشد و همین امر نیز سبب می شود که بسیاری از شرکت ها و کارخانه های بتن سازی در حوزه تولیدات بتن سبک اتوکلاو شده فعالیت داشته باشند.

بتن سبک اتوکلاو شدهویژگی بتن سبک اتوکلاو شده

این محصول با داشتن ویژگی های منحصر به فرد و بی نظیر خود توانسته است توجه بسیاری از افراد و پیمانکاران را به سوی خود جلب کرده و از فروش بسیار بالایی برخوردار می باشد. از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های بتن سبک اتوکلاو شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–          فوق العاده سبک

–          عایق حرارتی فوق العاده

–          صرفه جویی در انرژی و هزینه

–          سازگار با محیط زیست

–          سرعت اجرای بسیار بالا

–          کارپذیری بسیار بالا

–          عایق صوتی فوق العاده

همانطور که ملاحظه می فرمایید بتن های سبک هوادار تقریبا دارای خصوصیات بسیار مشابهی با بتن سبک اتوکلاو شده می باشد که با مراجعه به ویژگی های فنی هر کدام از آنها می توان به این نتیجه پی برد. اگر شما نیز می خواهید بهترین و با کیفیت ترین نوع بتن را برای ساخت و سازه های خود مورد استفاده قرار دهید می توانید، یکی از این انواع بتن ها را انتخاب کرده و اجرا نمایید. توجه داشته باشید که این نوع بتن ها در قاره اروپا و آمریکا نیز بسیار مورد استفاده پیمانکاران واقع شده است که این موضوع نشان از کیفیت بسیار بالای این محصول می باشد.

بتن سبک اتوکلاو شدهتفاوت بتن هوادار و بتن سبک اتوکلاو شده

از مهم ترین تفاوت های بین بتن سبک هوادار و بتن سبک اتوکلاو می توان به این موضوع اشاره کرد که بتن سبک اتوکلاو شده شکل پیشرفته و تقویت شده بتن سبک هوادار می باشد که در داشتن خصوصیت های مشابه با یک دیگر در بسیاری از مواقع به جای یکدیگر نیز مورد استفاده واقع می شوند. در نظر داشته باشید که اجرای بتن سبک اتوکلاو آسان تر از بتن های هوادار می باشد که این موضوع برای برخی از پیمانکاران بسیار مهم بوده و همین امر در انتخاب بتن سبک اتوکلاو شده سهم بسزایی را خواهد داشت.

بتن سبک اتوکلاو شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *