بتن سبک با پوکه معدنی

بتن سبک با پوکه معدنی و کاربرد آن

جمع شدگی بتن باعث شد، با سنگدانه های سبک وزن این مشکل رفع شود بتن سبک با پوکه معدنی این چین خوردگی را کنترل می کند و این مخلوط یکی از مصالحی خواهد بود که به طور گسترده ای در تمام بخش های ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. با داغ شدن مبحث صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده از مصالح سبک در صنعت ساختمان اقناع کننده و کاربردی است پوکه معدنی به دلایل متعدد از جمله وزن سبکی که دارد با بتن سبک ترکیب شده و علاوه بر این که تغییر حالت بتن را کنترل می کند به نوعی عایق حرارت و صدا و مقاوم نیز تبدیل خواهد شد، ترکیب بتن سبک با پوکه معدنی، یکی از مرغوب ترین پر کننده های سطوح مختلف ساختمان را می سازد که کاربرد فراوانی در شیب بندی؛ کف سازی و تولید پوکه سبک ساختمانی دارد.

بتن سبک با پوکه معدنی بتن سبک

یک جرم شیمیایی که به عنوان یک پرکننده و یک اتصال دهنده در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد مهمترین مواد تشکیل دهنده ی بتن سبک آهک و سیمان است، بتن نقش بسیار مهمی در تمامی شاخه های مهندسی عمران دارد و به عنوان نوعی اگریگیت شناخته می شود که شایع ترین این اگریگیت ها عبارتند از شن و ماسه؛ تراشه های آجر، تراشه های سنگی؛ شن؛ پوسته و غیره. بتن به دلیل قابل دسترس بودن در همه جا بسیار پر کاربرد است این محصول برخلاف سنگ های طبیعی، کمبودی برای تولید ندارد و می توان گفت بسیار به صرفه و بادوام است، بتن را به هر شکلی می توان در آورد و ریخته گری آن را در محل کار انجام داد، به همین دلیل به صرفه است. هزینه تعمیر و نگهداری بتن تقریبا ناچیز است و با مرور زمان خیلی خوردگی ندارد و در دمای بالا مقاوم است در برابر باد و آب نیز مقاومت بالایی دارد و برای پناهگاه های طوفانی بسیار مفید است و حتی به عنوان یه ماده ضدعفونی کننده نیز می توان از بتن استفاده کرد. بتن سبک با پوکه معدنی ترکیب خارق العاده ای برای ساختمان سازی ایجاد می کند که کلیه معایب بتن را تحت شعاع قرار می دهد.

بتن سبک با پوکه معدنیپوکه معدنی

حاصل فعالیت های آتشفشانی دانه ها سبکی به نام پوکه معدنی هستند که به دلیل وزن سبک، درجه سختی بالا و تخلخل نسبت به سایر مصالح ارجحیت داشته باشد. پوکه معدنی به رنگ خاکستری مایل به زرد و یا سفید یا یکدست سفید است که دانه بند هایی از ذرات غبار دارد که هر کدام در اندازه های مختلف و برای مصارف خاصی می باشد. پوکه معدنی به نوعی عایق صدا و گرما و سرما است که ترکیب بتن سبک با پوکه معدنی یکی از بهترین اتصالات و پرکاربردترین مصالح موجود را در ساختمان سازی ایجاد می کند. پوکه معدنی به تنهایی قابلیت شناور ماندن بر روی آب را دارد و در برابر آتش سوزی مقاوم است و دیده شده تا دمایی بالای ۷۶۰ درجه سانتیگراد هم تغییری در شکل و حجم آن بوجود می آید. هر مصالحی از جمله بتن سبک با پوکه معدنی ترکیب شود یک محصولی با دوام بالا بوجود می آورد که هم از لحاظ وزن و هم از لحاظ استحکام کم نظیر است. کاربرد های مختلف و بسیار زیادی در بخش عمران و ساختمان سازی دارد که مهندسین عمران از گذشته دور از این ماده معدنی در ساختن ساختمان استفاده می کردند.

بتن سبک با پوکه معدنیترکیب بتن سبک با پوکه معدنی

از ترکیب بتن با پوکه معدنی، پوکه معدنی مخلوط بدست می آید که می تواند علاوه بر این که به استحکام سازه بیفزاید؛ سازه ای با عمر طولانی تر و عایق ضد صدا و آب و مقاومت در برابر آتش سوزی ایجاد نمایید. همچنین این ترکیبات باعث می شود بتن سبک که به تنهایی در برخی جاها دچار چین خوردگی می شود تا حدود زیادی چین خوردگی هایش کنترل شود. چند نمونه ترکیب بتن با پوکه معدنی داریم که از آن جمله می توان به پوکه معدنی مخلوط نخودی بادامی، فندقی نخودی،بادامی گردویی؛ و… اشاره کرد از حاصل ترکیب بتن سبک با پوکه معدنی برای ساخت بلوک های سولفید با ضخامت کم و در عین حال مقاوم نیز استفاده می شود. یکی از رایج ترین و مقاوم ترین مصالحی که می تواند در ساخت سازه های مختلف و مستحکم به کار رود.

بتن سبک با پوکه معدنیکاربرد بتن سبک با پوکه معدنی

بتن سبک با پوکه معدنی جهت شیب بندی ساختمان؛ چه کف و چه سقف استفاده می شود ؛ در تهیه بلوکهای سبک سقفی و دیواری و موزاییک استفاده دارد. همچنین ترکیب بتن با پوکه سبک برای قطعات باربر سبک و قطعات جدا کننده است و یک عایق موثر برای موتور خانه و محله های پر سر و صدا می باشد. ترکیب بتن با پوکه معدنی مقاومت ساختمان را دو چندان نموده و می توان از آن به عنوان یک عایق حرارتی جهت سردخانه ها و گرمخانه ها استفاده کرد. در سدسازی برای نقاط کم آب و همچنین برای استفاده های کشاورزی می توان از ترکیب بتن با پوکه معدنی استفاده نمود، اسکله ها و پل ها از جمله سازه هایی است که برای استحکام بیشتر آن لازم است از مصالحی ترکیبی من جمله بتن سبک با پوکه معدنی استفاده شود. این مصالح کاملا سبک و در برابر شرایط محیطی مختلف استحکام و مقاومت بالایی دارد. ترکیبات و مخلوط بتن سبک با پوکه معدنی و آهک نوعی سیمان طبیعی مقاوم ایجاد می کند که در زیر آب سخت می شود و این مورد به عنوان یکی از اصلی ترین موارد در ساخت سازه های مقاوم ساختمانی به کار می رود که طول عمر بسیار بالایی خواهد داشت درصد اختلاط بتن سبک با پوکه معدنی در بسیاری موارد تعیین کننده موارد کاربرد مختلف و متعدد آن است.

بتن سبک با پوکه معدنیقیمت بتن سبک با پوکه معدنی

انواع بتن سبک وجود دارد که بسته به نوع خود و درصد مواد و دانه های پوکه معدنی مخلوطی متفاوت خواهد داد که به همان میزان این ترکیبات موارد کاربرد بر روی سازه ها و سطح های مختلف را تفکیک می کند. بسته به کاربرد و سطوحی که در این ترکیب به کار می رود قیمت های متفاوتی نیز دارد، قیمت انواع بتن سبک بسته به نوع و مواد تشکیل دهنده ی آن متفاوت است که در ترکیب با انواع پوکه معدنی قیمت متفاوتی خواهد داشت. به عنوان مثال قیمت بتن سبک گازی ای ای سی با قیمت بتن با پوکه سبک متفاوت است ؛ و بتن کفی و بتن سبک دانه لیکا نیز قیمت متفاوتی نسبت به هم دارند، که نحوه ی تحویل و مکان آن برای هر فرد قیمت متفاوتی را دارد، برای اطلاع از قیمت دقیق بتن با پوکه معدنی می توانید به سایت ما مراجعه نموده و برای بهترین و مرغوب ترین ترکیبات و مصالح ساختمانی با تلفن های ذکر شده تماس بگیرید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *