روسازی بتنی و کاهش هزینه ساخت آزادراه اصفهان شیراز

کاهش هزینه ساخت آزادراه اصفهان شیراز به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان و سهولت بهره برداری از آزادراه اصفهان شیراز برای مسافران این مسیر.

روسازی بتنی و کاهش هزینه ساخت آزادراه اصفهان شیراز

جایگزینی روسازی بتنی مسیر آزادراه اصفهان شیراز بجای آسفالت، توانست میزان هزینه لازم برای اتمام این عملیات در دست اجرا را به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش دهد، این خبری ست که توسط مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اعلام شده است، خیرالله خادمی اظهار داشت که این آزادراه اولین آزادراه با روساز بتنی ست که در مسیر حرکت به سمت ایزدخواست تا آباده در دست اجرا می‌باشد.

مزایای استفاده از روسازی بتنی در آزادراه اصفهان شیراز

خیرالله خادمی در ادامه سخنان خود اینطور بیان کرد که با استفاده از این روش می‌توان از سیمان تولیدی کشور بجای قیر استفاده کرد که این جایگزینی مزایای بسیار از جمله کاهش هزینه‌های نگهداری در دوره بهره برداری را به دنبال دارد. از دیگر مزایای این جایگزینی می‌توان به کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست اشاره کرد، البته ناگفته نماند که استفاده از سیمان بجای قیر موجب افزایش طول عمر جاده نیز می‌گردد و این مورد اهمیت بسزایی خواهد داشت.

مزایای ساخت آزادراه اصفهان شیراز با روسازی بتنی

ضخامت آسفالت جاده به میزان ۱۳ سانت کاهش میابد.

شاهد کاهش ۵۰ درصدی آلاینده‌های زیست محیطی در اجرای عملیات ساخت این مسیر خواهیم بود.

زمان پیش بینی شده برای اجرای پروژه ۶ ماه جلو افتاد که همین مورد موجب کاهش اعتبار ۴۰۰ میلیون ریالی برای ساخت آزادراه شد.

اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملکرد اجرایی ساخت آزادراه اصفهان شیراز

او اینطور بیان که روش اجرایی جایگزین شده موجب کاهش ۱۵۰۰ میلیارد ریالی اعتبار لازم برای ساخت این آزاد راه شده است، روشی که زمان به پایان رسیدن پروژه و تاریخ بهره برداری پیش بینی شده را دو سال به جلو انداخته است. ناگفته نماند که طبق گفته‌های معاون راه و شهرسازی در این پروژه حذف مواردی چون ۵ تونل، ۳ پل بزرگ و یک دستگاه گالری تأثیر بسزایی در کاهش هزینه‌ها داشته است. همچنین در ادامه خبر از فعال بودن حدود ۲ هزار نفر نیروی انسانی، ۱۳۰۶ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۵۵ جبهه کاری در این آزادراه داد.

خیرالله خادمی اعلام کرد که تا پایان سال ۹۶ حدود ۷۵ درصد پروژه به اتمام می‌رسد، برنامه ریزی ساخت به شرح زیر است:

اتمام حداقل ۹۱ درصد از مراحل زیرسازی و عملیات اجرایی ابنیه فنی

اتمام ۲۵ درصد از عملیات اجرایی روسازی

تا امروز ۸۷ درصد از عملیات زیر سازی آزادراه اصفهان شیراز و ۱۵ درصد از عملیات روسازی آن با موفقیت به مرحله اجرا درآمده است.

بهره برداری از پروژه آزادراه اصفهان شیراز

بهره برداری از این پروژه، مسیر بین دو شهر اصفهان و شیراز را به میزان ۲ ساعت کاهش می‌دهد و مسافت را ۱۳۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند. طول این آزاد راه ۲۲۲ کیلومتر است که هزینه‌های تصادف‌های سالانه را نیز به میزان ۱۸۰ میلیارد ریال کاهش می‌دهد که از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *