دست یابی به سیمان مقاوم در برابر زلزله

سیمان مقاوم که با فیبر مقاوم سازی شده است, توسط دانشمندان کلمبیایی طراحی و تولید شده است. این سیمان مقاوم در برابر زلزله مستحکم و بادوام است.

سیمان مقاوم که توسط دانشمندان کلمبیایی طراحی و ساخته‌شده است که می‌توان آن را بر روی دیوارها اسپری کرد. لایه‌ای به ضخامت ۱۰ میلی‌متری سوابق آن می‌شود که دیوارها و سازه‌ها در برابر زلزله مقاومت بالایی داشته باشد

سیمان مقاوم در برابر زلزله

ازآنجایی‌که زلزله پیامدهای مرگباری برای جوامع مختلف مخصوصاً آن دسته افرادی که بر روی گسل زلزله زندگی می‌کنند، دارد. حفاظت از جان و مال افراد در برابر زلزله بسیار مهم است. ازاین‌رو دانشمندان بریتیش کلمبیا با تولید این سیمان مقاوم توانسته‌اند کمک فراوانی به بشریت و جان و مال آن‌ها بنمایند. به‌تازگی بر اساس گزارش سیمان خبر، سیمان مقاوم در برابر زلزله ساخته‌شده است.

 این سیمان مقاوم در برابر زلزله توسط محققان دانشگاه بریتیش طراحی و ساخته‌شده است. این خبر خوش می‌تواند در مناطق زلزله‌خیز در ساختمان‌ها به کار گرفته شود و با این عمل علاوه بر مقاوم‌سازی ساختمان به کاهش خسارت‌های احتمالی کمک نمود. این سیمان مقاوم در برابر زلزله با فیبر مقاوم‌سازی شده است که در برابر زلزله شکسته و ترک نمی‌خورد و مانع از ریزش ساختمان می‌گردد. جالب است بدانید که این سیمان معاون در برابر زلزله در یک مدرسه در ونکوور کانادا استفاده‌شده است.

قابلیت‌های سیمان مقاوم

 قابلیت‌های سیمان مقاوم در تحقیقات صورت گرفته بسیار فراوان است. طی تحقیقاتی که محققان انجام داده‌اند و طی یک شبیه‌سازی زلزله این ماده را مورد آزمایش قرار داده‌اند. آن‌ها متوجه شده‌اند سیمان مقاوم قابلیت‌های تحمل لرزه به‌اندازه ۹.۱ را دارد. جالب است بدانید چنین زلزله در سال ۲۰۱۱ در ژاپن رخ‌داده است.

از قابلیت‌های دیگر این سیمان این است که برای محیط‌زیست کمترین ضرر و آسیب را می‌رساند. این ماده که از جنس کامپوزیت سیمانی است به نام سیمان مقاوم معروف شده است. در این ماده از الیاف پلیمری استفاده‌شده است. نوع مکانیسم عمل سیمان های مقاوم در برابر زلزله این‌طور است که به‌جای فروریختن در زمان فشار بر دیواره‌ها، با انعطاف بالایی دیواره‌ها فشار را می‌گیرد و مانع از ریخته شدن و فروپاشی ساختمان می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *