روان کننده های بتن

معرفی انواع روان کننده های بتن

روان کننده های بتن از جمله مواد افزودنی شیمیایی می باشند که در مخلوط بتن بسیار مورد استفاده واقع می شود. این محصول در انواع مختلفی عرضه باز شده و هر یک از خاصیت متفاوتی برخوردار می باشد. از جمله اصلی ترین و مهم ترین ویژگی این محصول افزایش روانی بتن می باشد. و کاهش آب بتن از دیگر مزیت های این محصول است.

روان کننده های بتن

روان کننده های بتن یکی از افزودنی های مورد نیاز و پرکاربرد در تهیه بتن و بتن ریزی می باشد. این محصول ها دارای مزیت و فواید بسیار در تهیه بتن بوده از این رو کاربرد بسیار زیادی را دارد. از مزیت های بسیار مهم و اصلی می توان به افزایش روانی بتن اشاره نمود به گونه ای که مقاومت آن بدون کاهش برجای می ماند. البته توجه داشته باشید که روان کننده های مورد استفاده در بتن انواع متنوعی را دارا بوده از این رو بایست با توجه به بتن مد نظری که می خواهید تهیه نمایید از روان کننده مناسبی استفاده نمایید. روان کننده ها در واقع ترکیبی از مواد آلی می باشند که این این نوع افزودنی جهت افزایش کارپذیری با هدف تسهیل بتن ریزی در موضع هایی که دسترسی به آن ها سخت و زمان بر می باشند، مورد استفاده قرار می گیرد. روان کننده ها در بازار به صورت مایع و یا پودر عرضه می گردد که شما می توانید با توجه به میل خود اقدام به تهیه دسته ای از این محصول نمایید. البته در نظر داشته باشید که روان کننده ها دارای روان کننده معمولی و فوق روان کننده ها بوده و تقسیم می شوند. فوق روان کننده ها معمولا به صورت مایع به فروش می رسد و بر پایه نفتالین سولفونات می باشد؛ و روان کننده معمولی با توجه به خاصیت دیرگیر بتن در پمپ بتن مورد استفاده واقع شده و اغلب به صورت مایع به فروش می رسد.

روان کننده های بتنانواع روان کننده های بتن

همان طور که در بخش قبلی نیز اشاره کردین روان کننده های بتن در انواع مختلفی تهیه و عرضه می گردد که در این بخش می توان به انواع آن محصول اشاره هایی داشته باشیم. توجه داشته باشید روان کننده های بتن از نظر طبقه بندی به سه دسته متفاوت تقسیم می شود:

روان کننده بتن نوع A دارای خاصیت کاهندگی آب بتن

روان کننده بتن نوع D دارای خاصیت کاهندگی آب بتن و نیز دارای خاصیت تاخیر در گیرش بتن

روان کننده بتن نوع E دارای خاصیت زورگیری و کاهش دهندگی آب

ابر روان کننده کربوکسیلاتی زودگیر، ابر روان کننده کربوکسیلاتی، فوق روان کننده بتن، ابر روان کننده کربوکسیلاتی دیرگیر، فوق روان کننده دیرگیر و فوق روان کننده زودگیر از جمله در این دسته بندی ها قرار دارند و با توجه به نیاز مورد استفاده واقع می شوند. استفاده از روان کننده های دسته D در مناطقی که شرایط اقلیمی متغیری داشته و از آب و هوای سرد و خنکی برخوردار می باشد بسیار مورد استفاده و مفید واقع می شود چرا که از گیرش سریع بتن جلوگیری به عمل آورده و در نتیجه سبب تسهیل اجرای بتن ریزی می گردد. از این رو کاربرد روان کننده های بتن بسیار زیاد بوده و از پرمصرف ترین مصالح در بتن ریزی می باشد.

برای دریافت مشاوره و بررسی شرایط و هزینه ها می توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.
تلفن : ۴۴۲۴۸۷۸۵-۰۲۱      تلفن : ۴۴۲۱۹۹۵۲-۰۲۱         تلفکس : ۴۳۸۵۴۸۹۵-۰۲۱

کارایی روان کننده های بتن

همان طور که در مطالب قبلی اشاره کردیم روان کننده ها تاثیر به سزایی در تهیه بتن و بتن ریزی دارند از این رو می توان گفت این محصول از کارایی و کاربرد بسیار زیادی برخوردار می باشد.

  • بهبود خواص مخلوط های بتن خشن

  • ساخت بتن قابل پرداخت با ماله آهن

  • بتن ریزی با لوله

  • بتن ریزی قطعات با تراکم زیاد آرماتور

  • تهیه بتن فوق العاده روان

  • سهولت در  بتن ریزی

این موارد ذکر شده تنها بخشی از کارایی این محصول می باشد با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی روان کننده های بسیاری در انواع خاصیت های مختلف برای سهولت کار تولید و عرضه بازار فروش می شود؛ که با استفاده از این محصول در ساختمان سازی بتن ریزی می توان از مزیت های بسیار آن بهره مند گردید.

روان کننده های بتنتفاوت انواع روان کننده های بتن در چیست؟

توجه داشته باشید که تفاوت هایی در میان خاصیت و کارایی هر یک از انواع مختلف روان کننده وجود دارد که این تفاوت ها به توانایی و قدرت کاهندگی این محصول مربوط می شود. علاوه بر این موارد خاصیت هایی نظیر خنثی کردن، زودگیر بود و یا کند گیر بودن مواد سبب دسته بندی روان کننده ها در انواع متفاوت گشته است. هم چنین از دیگر تفاوت های موجود و مورد توجه در انواع روان کننده ها قیمت و میزان مصرف آنها می باشد. از دیگر علل به وجود آورنده تفاوت قدرت این مواد در حفظ یکپارچگی بتن و ممانعت از جدا شدن اجزای مخلوط می باشد.

روان کننده های بتنخرید و قیمت روان کننده های بتن

فوق روان کننده ها بدون ایجاد هرگونه تغییری در کارایی بتن با کاهش آب بتن سبب افزایش مقاومت آن می شود. در نتیجه با کاهش مقدار مصرف سیمان مقاومت به همان اندازه حفظ می شود. روان کننده ها با وجود این که سبب ثابت نگه داشتن کارایی بتن می شوند اغلب سبب جداشدگی دانه ها در مخلوط نیز می باشند. در آخر می توان گفت استفاده از این محصول هزینه های مقرون به صرفه ای نیز به دنبال خواهد داشت و در عین حال سبب سهولت فعالیت افراد و کارگران خواهد گشت. برای تهیه و خرید این محصول ابتدا بایست اطلاعاتی در زمینه کارایی هر یک از انواع آن و لیستی از قیمت های متغیر به دست آورید. البته با سپردن این مسئولیت به افراد مجرب و متخصص در این زمینه می توانید از زیر این مسئولیت شانه خالی کنید.

روان کننده های بتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *