بهبود فرایند بیم

هواپیماهای بدون سرنشین چگونه سبب بهبود فرایند بیم می شوند؟

هرچه تکنولوژی سریعتر پیشرفت می کند، هواپیماهای بدون سرنشین تاثیر خود را بر روند اجرای کسب و کارها افزایش می دهند. به طوری که امروزه می توان با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، سبب بهبود فرایند بیم شد. تاثیری که هواپیماهای بدون سرنشین در بهبود فرایند بیم دارند، باعث می شود که فعالیت های ساخت و ساز این امکان را داشته باشند تا میزان هزینه های خود را کاهش داده و منجر به بهبود و ایمنی هرچه بیشتر فرایندها شوند. استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در بهبود فرایند بیم به اندازه ای تاثیرگذار می باشد که در صورت اجرای درست آن، فعالان و کارکنان حوزه ساخت و ساز می توانند مدل های ۳ بعدی پروژه های ساختمانی خود را نیز بسازند. در همین راستا به دلیل تاثیر بسیار قابل ملاحظه هواپیماهای بدون سرنشین در بهبود فرایند  BIM، در این مقاله به معرفی روش ها و تکنیک هایی که هواپیماهای بدون سرنشین با استفاده از آنها فرایند بیم را بهبود می دهند، پرداخته ایم. از این رو اگر قصد دارید تا اطلاعات خود را در رابطه با این موضوع افزایش دهید، توصیه می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

منظور از فرایند بیم چیست؟

بیم، به فرایندی گفته می شود که در آن اطلاعات یک پروژه ساخت و ساز در مدت عمر آن جمع آوری و مدلسازی می شود. فرایند بیم به زمانی اشاره دارد که در برنامه های موجود برای بار اول از بین می روند. به عبارت دیگر، بیم به یک پایگاه مرکزی گفته می شود که در آن تمامی اطلاعات جمع آوری شده برای یک پروژه خاص در آن قرار دارد. اگر فرایند بیم به درستی و بدون هیچ مشکلی انجام شود، افرادی که در حال فعالیت در یک پروژه ساختمانی هستند، می توانند مدل های ۳ بعدی آن ساختمان را نیز بسازند. داده های بیم، برای کمک کردن میزان هزینه های اولیه یک پروژه بسیار اثرگذار می باشد. علاوه بر این، برای اطمینان از ایمنی و همچنین نگهداری پروژه در طول زمان استفاده از این داده ها می تواند بسیار ارزشمند و کمک کننده باشد.

در ادامه این مقاله قصد داریم که شما را با چگونگی بهبود فرایند بیم در هواپیماهای بدون سرنشین آشنا کنیم. از این رو تا ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید چند نمونه از زمینه ها و راهکارهای کلیدی بهبود فرایند بیم هواپیماهای بدون سرنشین را بهتر بشناسید.

بهبود فرایند بیمبهبود فرایند بیم از طریق بازرسی های ساختمانی و بدون نیاز به کار انسانی

یکی از مهمترین مواردی که در آن هواپیماهای بدون سرنشین می توانند در بهبود فرایند BIM تاثیرگذار باشند، بازرسی های ساختاری در هنگام فرایند ساخت و ساز و تخریب می باشد. از این رو با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در محل کار انسان، می توان تا حد زیادی میزان  خطرات احتمالی را کاهش داد.

بهبود فرایند بیمبهبود فرایند بیم از طریق بازرسی سایت قبل از آغاز فعالیت ساخت و ساز

اگر به کمک هواپیماهای بدون سرنشین، فعالیت ساخت و ساز قبل از آغاز به کار مورد بازرسی قرار گیرد، معماران و برنامه ریزان می توانند نقشه های دقیق تر ساخت و ساز و همچنین مشکلات و چالش هایی را که ممکن است بعدا به وجود آید را شناسایی و برطرف نمایند.

بهبود فرایند بیمبهبود فرآیند BIM از طریق اسکن ابر نقطه پیشرفته و ثبت عکس های هوایی

هواپیماهای بدون سرنشین در مقایسه با روش های اسکن نقطه ای که قبلا وجود داشت و به صورت سنتی عمل می کرد، رویکردها و تکنیک های بهتر و موثرتری دارند که فرایند بیم را بهتر از گذشته و خیلی سریع تر از آن بهبود می دهند که این تکنیک جدید به صورت زیر می باشد.

هواپیماهای بدون سرنشین با داشتن دیدگاه هوایی، می توانند توپوگرافی سایت را خیلی بهتر و موثرتر تجزیه و تحلیل کنند و این تحلیل باعث می شود که بهتر بتوانند نواقص و مشکلات احتمالی پروژه های ساخت و ساز را برطرف نمایند.  علاوه بر این هواپیماهای بدون سرنشین با گرفتن عکس های هوایی از  پروژه های ساخت و ساز در حال اجرا باعث می شوند که سرمایه گذاران از راهکارهای جدیدتر و به روزتری برای پیشرفت پروژه خود استفاده کنند.

بهبود فرایند بیمبررسی ایمنی، پیشرفت و بررسی تکمیل پروژه

عکس های گرفته شده از پروژه های ساخت و ساز توسط هواپیماهای بدون سرنشین باعث می شوند که مدیران پروژه یک دید سریع و آسان نسبت به پروژه داشته باشند. این قابلیت باعث می شود که شناخت و کشف خطرات احتمالی قبل از اینکه به مرحله اجرا برسند، به بهترین نحو ممکن انجام  و از وقوع آنها جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *