صنعت ساختمان

چهار اصطلاح رایج در صنعت ساختمان

صنعت ساختمان یکی از صنایعی است که امروزه سود بسیار زیادی را برای افراد فعال در این حوزه دارد و همین موضوع نیز باعث شده است که افراد زیادی علاقه مند به ورود به صنعت ساختمان سازی شوند. به صورت کلی ۴ اصطلاح رایج در صنعت ساختمان وجود دارد که یادگیری آنها برای هر شخصی که قصد ورود به این حوزه را دارد واجب است. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این اصطلاحات صحبت کنیم و اطلاعات جامع و مفیدی را درباره آنها در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر شما هم از علاقه مندان به این زمینه هستید به شما توصیه می کنیم حتما این مطلب را به دقت مطالعه کنید.

CDA یا طراحی کامپیوتری

اولین اصطلاح رایج در صنعت ساختمان CDA است که مخفف عبارت Computer Aided Design می باشد، البته برخی از افراد ادعا دارند که CDA در واقع مخفف عبارت Computer Aided Drafting است. این اصطلاح در واقع نشان دهنده برنامه های کامپیوتری است که توسط طراحان و مهندسان حرفه ای طراحی شده است تا افرادی که علاقه مند به صنعت ساختمان سازی هستند بتوانند با استفاده از این برنامه های کامپیوتری طراحی های دو بعدی و همینطور سه بعدی را از ساختمان های مد نظر خود داشته باشند.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از این برنامه ها در این است که شما می توانید اندازه های واقعی را در آن وارد کنید و نیازی نیست که اقدام به مدلسازی در مقیاس های کوچکتر کنید. بنابراین هر شخصی که قصد ورود به این صنعت را داشته باشد حتما باید کار کردن با این برنامه ها را بیاموزد تا بتواند به بهترین شکل از آنها استفاده نماید.

صنعت ساختمانBIM از دیگر اصطلاحات رایج در صنعت ساختمان

BIM که خلاصه شده عبارت Building Information Modeling می باشد در واقع به معنای مدل سازی اطلاعات ساختمان است که باعث می شود تا شما بتوانید مدل های کوچکتری از ساختمان را داشته باشید تا بتوانید انواع مختلف عملیات ها را بر روی آن انجام دهید. این کار مزایای بسیار زیادی را برای شما به عنوان یک فرد فعال در زمینه ساختمان سازی خواهد داشت که یکی از مهمترین این مزایا این است که شما با استفاده از آن می توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره ساختمان را به صورت دیجیتالی مدل کنید. با استفاده از این مدل دیجیتالی شما هم می توانید طراحی های جذاب تری داشته باشید و می توانید اطلاعات دیگری درباره طول عمر ساختمان و مراحل مختلف اجرای پروژه بدست آورید.

صنعت ساختمانVDC یا طراحی و ساخت مجازی

Virtual Design and construction که به صورت مخفف به شکل VDS است به معنای طراحی و ساخت مجازی یک ساختمان است. بسیاری از متخصصانی که در صنعت ساختمان فعالیت دارند ادعا دارند که این مرحله در واقع مرحله ای است که در آن مدل BIM باید مدیریت شود. با استفاده از این کار شما به راحتی می توانید هزینه های خود را ارزیابی کرده و بیشترین صرفه جویی را در هزینه های خود داشته باشید، به صورت بصری اقدام به برنامه ریزی BIM کنید، با توجه به برنامه ریزی هایی که انجام داده اید یک برآورد اولیه از هزینه ها را برای سرمایه گذار فراهم کنید و همینطور می توانید میزان تدارکات مورد نیاز را نیز به صورت کامل برنامه ریزی کنید.

IPD آخرین اصطلاح رایج در صنعت ساختمان که باید با آن آشنا شوید

IPD در واقع کوتاه شده عبارت Integrated Project Delivery است که به معنای تحویل یکپارچه پروژه می باشد. این عبارت در واقع به معنای مدیریت منابعی است که شما به عنوان یک فرد فعال در صنعت ساختمان در دست دارید و باید از آنها برای بهبود روند پروژه ساختمان سازی استفاده کنید. به صورت کلی منابعی که در اختیار شما قرار می گیرند شامل مواردی همچون افراد، سیستم ها، ساختارهای تجاری و شیوه های کار می باشند که باید به صورت دقیق در طول پروژه مدیریت شوند. مدیریت این منابع از اهمیت بسیار زیادی در صنعت ساختمان سازی برخوردار است و باعث افزایش بهره وری در تمامی مراحل طراحی و ساخت ساختمان می شود. در IPD شما کاملا با داده های به روز سروکار دارید و باید به صورت روزانه آنها را ارزیابی کنید.

صنعت ساختمانجمع بندی و نکات پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم ۴ اصطلاح رایج در این صنعت را به صورت کامل و جامع برای شما توضیح دهیم و شما را بیشتر با این ۴ اصطلاح آشنا کنیم. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد و در صورتی که قصد ورود به این صنعت را دارید بتوانید در آینده ای نزدیک به خوبی از این اطلاعات استفاده کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *