شبیه سازی ساختمان

توضیحاتی در خصوص شبیه سازی ساختمان

شبیه سازی ساختمان فرایندی می باشد که در سال های اخیر بسیار مورد توجه معماران و طراحان قرار گرفته است چرا که استفاده از این روش برای کنترل چرخه عمر ساختمان ها و افزایش مقاومت سازه در مقابل شرایط محیطی بسیار مفید عمل می کند.

شبیه سازی ساختمان

شبیه سازی ساختمان یا همان SIM فرایند شبیه سازی چرخه انرژی در ساختمان ها می باشد که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مهندسان در زمینه ساخت و ساز واقع شده است و دولت انگلیس با وضع قوانین مدیریت انرژی از تمامی فعالان در این زمینه درخواست کرد تا با رعایت برخی از اسناد، ساختمان هایی با هدر رفت انرژی بسیار پایینی را بنا و احداث کنند. از مهمترین فاکتورهای دخیل در طراحی پوسته های شیشه ای محاسبه بسیار دقیق و درست شدت تابش نور خورشید بر نمای داخلی و متریال های نما در فصل های مختلف سال و تاثیر آن در نمای داخلی می باشد.

همانطور که می دانید محاسبات باد در آیین نامه های ساخت و ساز ایران به درستی روشن شده است اما در پروژه های عظیم پس از شبیه سازی جریان باد اطراف ساختمان و با توجه به ساختمان های بزرگ اطراف و عوارض جانبی با جریان های گردابی مواجه می شویم که در این حین فرمول های آیین نامه دیگر کارایی مناسبی در این زمینه نخواهند داشت. از این رو شبیه سازی فیزیک پایه انجام می شود که دقت بسیار بالایی را دارد که می توان گفت تاثیر قابل توجهی در کاربری های فضاها خواهد داشت.

شبیه سازی ساختماننرم افزار شبیه سازی سه بعدی ساختمان ها و محیط

LUMION نرم افزاری بسیار قدرتمند و با کارایی قابل توجهی در شبیه سازی ساختمان های سه بعدی می باشد که در سال های اخیر با توجه به اینکه جامعه به سوی مدرنیته شدن سوق می یابد معماران و طراحان با بهره مندی از این نرم افزار توانسته اند در طراحی و برنامه ریزی شهری به خوبی فعالیت داشته باشند. با استفاده از این نرم افزار مهندسان می توانند فیلم و یا عکس های سه بعدی از یک محیط با قابلیت چرخش زاویه درست کنند که این امر سبب می شود مدیریت بسیار خوبی بر روی زمان اجرای پروژه و تمامی هزینه های مورد نیاز داشته باشیم.

معماران برای ایجاد یک ویدیو و تفاسیر سه بعدی از یک پروژه می توانند از نرم افزار LUMION استفاده کنند که می توان با مشاهده نتیجه فعالیت شاهد قرار گرفتن در یک محیط شبیه سازی شده باشید. استفاده از این نرم افزار در شبیه سازی ساختمان مزیت های بسیاری را به دنبال دارد که در ادامه مقاله در خصوص ویژگی های آن صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.

مهمترین ویژگی های نرم افزار lumion pro

نرم افزار LUMION PRO  دارای ویژگی های بسیار منحصر به فرد و خاصی می باشد که از جمله این ویژگی ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • پشتیبانی از فرمت های DAE, FBX, MAX, 3DS, OBJ, DWG, DXF در مدل های سه بعدی
  • تولید فیلم خروجی با کیفیت HD
  • امکان وارد کردن فایل های خروجی از برنامه هایی مانند ۳Ds Max
  • – پشتیبانی از اغلب فرمت های تصویری رایج از جمله TGA, DDS, PSD, JPG, BMP, HDR و PNG
  • دارای مجموعه ای عظیم از آبجکت های از پیش طراحی شده
  •  شبیه سازی صحنه های محیط اطراف و آب و هوا
  •  حاوی مجموعه ای از انیمیشن های متحرک (مانند انسان ها و اتومبیل های در حال حرکت)
  • ساخت مدل های ۳ بعدی به صورت Real Time

شبیه سازی ساختماناهمیت طراحی و شبیه سازی ساختمان ها

اهمیت شبیه سازی ساختمان با توجه به عملکرد انرژی ها بر روی ساختمان و شرایط محیطی حاکم در منطقه به خوبی قابل مشاهده می باشد. با استفاده از شبیه سازی در ساخت و ساز ها می توان تحمل در مقابل انرژی های محیطی را افزایش داد که این امر در کنترل چرخه عمر ساختمان ها بسیار مفید عمل می کند. در حالت کلی استفاده از نرم افزار شبیه سازی تمامی اطلاعات پروژه را در اختیار شما گذاشته و پروژه را مستندسازی خواهد کرد.

شبیه سازی ساختمانشبیه سازی تابش و خیرگی

از دیگر سوالات رایج هنگام طراحی پوسته شیشه ای که برای طراحان و معماران پیش می آید می توان به شدت نور ورودی در فضا در ایام متوسط اشاره نمود که آیا در این ایام فضا تاریک خواهد بود و بایستی پنجره را بزرگ کرد یا پیش بینی نور مصنوعی کنیم؟ که راه هایی جون چاپ یا کوتینگ بر روی شیشه و یا اسکرین های خارجی نیز برای کنترل حجم نور ورودی به فضای داخلی پیشنهاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *