تفاوت گروت های سیمانی و گروت های اپوکسی

بررسی کاربرد و تفاوت گروت های سیمانی و گروت های اپوکسی

تفاوت گروت های سیمانی و گروت های اپوکسی را می توان در موارد مختلفی مشاهده نمود که یکی از مهمترین موارد را می توان کیفیت و مقاومت آنها دانست. باید بدانید که مقاومت گروت اپوکسی در مقایسه با گروت سیمانی بالاتر خواهد بود و جهت ساخت گروت سیمانی می توانید تنها با اضافه کردن گروت به سیمان، مقاومت آن را به طرز چشمگیری افزایش دهید. باید بدانید که گروت اپوکسی از مخلوط کردن ۳ ماده بدست خواهد آمد و مقاومتی که ایجاد می کند هیچگونه شکنندگی نخواهد داشت. در حالت کلی می توان گروت اپوکسی را مرغوب تر از گروت سیمانی دانست. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

تفاوت گروت های سیمانی و گروت های اپوکسیگروت سیمانی

امروزه کاربرد سیمان و فرآورده های سیمان بیشتر شده و مقاوم سازی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به نظر شما گروت سیمانی چیست؟ گروت به شکل پودر می باشد و یکی از افزودنی های بتن می باشد. این پودر را به سیمان اضافه می کنند و پس از اضافه کردن آب به آن ملاتی باکیفیت پدید خواهد آمد. اضافه کردن گروت به سیمان سبب خواهد شد که ماده ای سیال بدست آید. البته گروت ها را می توان به انواع مختلفی دسته بندی نمود. گروت ها خواص بسیاری دارند که به همین دلیل به سیمان اضافه می شود. استفاده از گروت سیمانی به دلیل همین خواص بی نظیری که دارد بسیار رواج یافته و در مراکز متعددی از آن استفاده می شود. بیشترین کاربردی که گروت های سیمانی دارد را می توان استفاده کردن از آنها در بخش هایی از اقلام سیمانی که بیشترین فشار را تحمل کرده و یا رطوبت دارند دانست. لازم به ذکر است که در گروت سیمانی طراحی گروت ها به گونه ای است که بتوانند نیروهای وارده را به خوبی جذب نموده و آن را به بخش های زیرین منتقل کنند.

تفاوت گروت های سیمانی و گروت های اپوکسیکاربرد گروت سیمانی

تفاوت گروت های سیمانی و گروت های اپوکسی را می توان در کاربرد دانست. همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد گروت سیمانی از جمله پرکاربرد ترین مواد می باشد. گروت سیمانی سبب افزایش مقاومت سیمان خواهد شد و اتصال پایداری به وجود خواهد آورد و به همین دلیل می توانید مقاومت سیمان را افزایش دهید. افزودن گروت به سیمان سبب جلوگیری از لایه لایه شدن سیمان می شود و در نتیجه طول عمر سیمان را نیز افزایش خواهد داد. گروت همچنین سبب جلوگیری از خرد شدن سیمان نیز خواهد شد. توجه داشته باشید که استفاده کردن از گروت سبب پوشش منافذ نیز خواهد شد. گروت را می توان به هر منظوری که ملات مورد استفاده قرار می گیرد استفاده نمود اما استفاده کردن از گروت سبب افزایش قدرت ملات خواهد شد. توجه داشته باشید که از ملات گروت جهت زیر سازی نیز استفاده می شود. معمولا از گروت سیمانی جهت زیرسازی سازه های سنگین استفاده می شود. استفاده کردن از گروت های سیمانی سبب خواهد شد که هیچ نگرانی از بابت سازه نداشته باشید. توجه داشته باشید که گروت باید به صورت پیوسته باشد و حالتی مایع داشته باشد و در صورتی که دانه های گروت از یکدیگر جدا باشند نمی تواند مقاومت مطلوب را داشته باشد.

تفاوت گروت های سیمانی و گروت های اپوکسیگروت اپوکسی

تفاوت گروت های سیمانی و گروت های اپوکسی را نمی توان نادیده گرفت. گروت اپوکسی را می توان یکی دیگر از گروت های مصرفی دانست. گروت های اپوکسی به دلیل شکل پذیری بالایی که دارند بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند اما این نوع گروت ها تفاوت هایی در مقایسه با گروت های سیمانی دارند. تفاوت گروت های سیمانی و گروت های اپوکسی را نباید نادیده بگیرید. گروت های اپوکسی دارای ۳ جزء هستند و حلال نیز ندارند. این نوع گروت، دارای سخت کننده، رزین اپوکسی، عمل آورنده آمین و دانه بندی های ویژه سیلیسی می باشد. توجه داشته باشید که طرز تهیه گروت اپوکسی به گونه ای است که ابتدا باید این ۳ ماده را با یکدیگر به خوبی مخلوط نمایید که پس از مخلوط کردن کامل می توانید از گروت اپوکسی استفاده نمایید. گروت اپوکسی می تواند سریع خشک شود و این گروت ها به دلایل متعددی توانسته اند نظر بسیاری را به خود جلب نمایند. توجه داشته باشید که گروت اپوکسی می تواند تمامی خواسته های شما را به صورت کامل برآورده سازد. به همین دلیل نیز گروت های اپوکسی توانسته اند محبوبیت زیادی در میان مردم کسب نمایند.

تفاوت گروت های سیمانی و گروت های اپوکسیتفاوت گروت های سیمانی و گروت های اپوکسی

تفاوت گروت های سیمانی و گروت های اپوکسی را می توان در ساختار آنها دانست. در بررسی تفاوت گروت های سیمانی و گروت های اپوکسی می توان گفت: گروت های سیمانی به نوعی از گروت ها گفته می شود که باید آن را به سیمان اضافه نمایید. توجه داشته باشید که گروت سیمانی مقاومت مطلوبی داشته و به همین دلیل از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. توجه داشته باشید که گروت های سیمانی طرز تهیه ساده تری دارند اما گروت های اپوکسی جهت تهیه شدن نیاز به مخلوط کردن سه ماده خواهند داشت و ممکن است برای تهیه کردن آن سختی هایی داشته باشید. اما باید بدانید که تفاوت گروت های سیمانی و گروت های اپوکسی را می توان به انواع مختلف دسته بندی نمود و هر یک از این گروت ها ویژگی های منحصر به فرد خود را خواهند داشت. توجه داشته باشید که گروت های اپوکسی سریع تر از گروت های سیمانی خشک خواهند شد. مهمترین تفاوت گروت های سیمانی و گروت های اپوکسی را می توان میزان مقاومت آنها دانست که در این رابطه باید گفت: گروت های اپوکسی معمولا قدرت بیشتری در مقایسه با گروت های سیمانی دارند و به همین دلیل از آنها در سازه های سفت و مقاوم تر استفاده می شود.

تفاوت گروت های سیمانی و گروت های اپوکسیکاربرد گروت های اپوکسی

یکی از مهمترین تفاوت گروت های سیمانی و گروت های اپوکسی را می توان در نحوه کاربرد آنها دانست که باید بدانید گروت های اپوکسی مقاومت بسیار بالاتری نسبت به سایر گروت ها خواهند داشت و به همین دلیل در مصارف مهمتری نسبت به گروت های سیمانی به کار گرفته می شود. گروت اپوکسی به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد به جهت ملات ریزی و همچنین گروت کاری استفاده می شود که این گروت ها برای ساختن سازه های محکم مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربردهای گروت اپوکسی در صنایع می توان به: استفاده کردن از آن در ماشین آلات موتوری، کارخانجات، گروت ریزی در پمپ ها، گروت ریزی در ژنراتورها و گروت ریزی در سیستم های انبارهای بلند مرسوم می باشد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *