آینده Bim

توضیحاتی بسیار جامع در خصوص آینده Bim

آینده Bim با وجود اینکه هنوز چندی از انقلاب این طرح نمی گذرد قابل مشاهده می باشد که با گسترش و پیشرفت بسیار عظیمی در صنعت ساخت و ساز همراه می باشد و تحول بزرگی را در این زمینه به وجود می آورد. در ادامه بیشتر در رابطه با این مطلب صحبت خواهیم کرد.

آینده Bim

مدل سازی اطلاعات ساختمان یا همان BIM به عنوان یک فرایند مدیریت داده های ساختمان به شکل سه بعدی می باشد. BIM را می توان یک نمایش دیجیتال قابل اعتماد از ساختمان در نظر گفت که با هدف تصمیم گیری در خصوص طراحی، برنامه ریزی ساخت و ساز، ساخت و ساز با کیفیت، پیش بینی عملکرد و برآورد هزینه در عصر جدید مورد استفاده و بهره برداری واقع شده است. با پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد رشد سریع صنعت ساخت و ساز در دنیا با تکیه بر BIM می باشیم که این موضوع تحول تکان دهنده و عظیم در مدت زمان بسیار کوتاهی بوده است که سبب تغییر جهانی و تحول مثبت در صنعت ساخت و ساز شده است.

در این مقاله می خواهیم با معرفی و آشنایی فرآیند BIM شما را با روند پیشرفت آن در سراسر جهان و نتیجه آینده Bim اطلاعات بسیار مفیدی را ارائه دهیم. در عصر جدید شاهد جایگاه ابزارهای BIM در دفاتر مهندسی می باشیم که برای شروع ساخت و ساز در صنعت روز دنیا باید روش های نوین را جایگزین روش های سنتی نمود که در این زمینه نیاز به استفاده از نرم افزارهای جدید و بهره مندی از امتیازاتی هستیم که این برنامه با داشتن ویژگی های بی نظیر تمامی امکانات را در اختیار ما قرار می دهد.

آینده Bimاهمیت BIM، آینده Bim

امروز صنعت ساخت و ساز با استفاده از مهندسان و تکنولوژی مدرن جهانی از جمله استفاده نرم افزارهای مختلفی مانند BIM پیشرفت بسیاری کرده است. بی شک کنترل هزینه ها، عملکرد کارکنان، خرید مصالح و زمان بندی مناسب برای به اتمام رسیدن پروژه برای همه مهندسان عمرانی و معماری یکی از معضلات بزرگ به شمار می آید که خوشبختانه با بکارگیری این تکنیک بزرگ جهان می توان از پس این معضلات برآمد. امروزه اهمیت استفاده از این نرم افزار به قدری است که بسیاری از مهندسان در کشورهای مختلف به دنبال آینده Bim  و مزیت های حاصل از آن هستند که برای این منظور نیز تحقیقات گسترده ای را در سراسر جهان حتی خاورمیانه انجام می دهند.

مزایای BIM

طبق تحقیقات گسترده ای که در زمینه آینده Bim صورت گرفته مزایای بسیار جالبی را از این نرم افزار استخراج نموده اند که بی شک آشنایی مهندسان و کارفرمایان با این مزایا می تواند کمک بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد. از جمله مزایای استفاده از نرم افزار BIM می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • با مدل سازی BIM تمام طراحی ها، نقشه ها و اطلاعات بخش های مختلف ساختمان در یک جا تجمیع می شود
  • تمامی مشکلات و تداخلات برطرف شده و کار اجرا به سرعت و هزینه بسیار پایینی پیش می رود
  • با بهره مندی از این ابزار می توان به صورت مجازی یک بار ساختمان را ساخت و تمامی ابهامات و سوالات برطرف شود و نقشه های خروجی را اجرا نمود

روح تازه ای که این مدلسازی در صنعت ساخت و ساز به ارمغان آورده است سبب شده تا طراحی ها بر اساس واقعیت بوده و مهندسان قبل از شروع به اقدامی در جهت ساخت تمامی جزئیات و اجزای ساختمان را پیش روی خود مشاهده کنند. با توجه به تمامی این مزایا می تواند گفت آینده Bim  رو به رشد و پیشرفت می باشد که باید در انتظار تحولی بی نظیر باشیم.

آینده Bimچگونه BIM می تواند خطرات ساخت و ساز را کاهش دهد؟

در نظر داشته باشید که BIM برای رفتن نیامده و با وجود اینکه هنوز انقلاب این مدلسازی به پایان نرسیده در حال تکامل و گسترش می باشد و بسیاری از شرکت ها با استفاده از این تکنولوژی به روز سرمایه گذاری های هنگفتی را در زمینه ساخت و ساز داشته اند. این نرم افزار در پروژه های مختلفی قابل اجرا بوده و یک طراحی معماری هرچه تمام تر و منسجم تر از طرح مدنظر را به معماران و مهندسان ارائه می دهد. همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم این نرم افزار با مدلسازی این امکان را به افراد می دهد که ساختمان را از قبل به صورت تکمیل شده مشاهده کرده و از این طریق تمامی مشکلات و تداخل های موجود را برطرف سازند که در نتیجه خطرات ساخت و ساز را به حد امکان کاهش خواهیم داد.

آینده Bimطرح BIM محل کار را امن تر می کند

استفاده از این طرح برای برنامه ریزی ایمنی بسیار گزینه ایده آلی می باشد که استانداردهای ایمنی در صنعت ساخت و ساز را شامل می شود و خطرات بالقوه را قبل از مشکل ساز بودن مورد بررسی قرار می دهد. مهندسان و معماران چشم به راه  آینده Bim با پیشرفت های عظیمی می باشند که سبب گسترش در صنعت ساختمان سازی خواهد بود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *